Usein kysyttyä
Olemme koonneet tänne yleisiä kysymyksiä esimerkiksi sopimuksistamme, ajoneuvossa olevan vian tai korjaustarpeen ilmoittamisesta, ajoneuvon huoltoon kuuluvista asioista, matkustamisesta ulkomaille ja muista tärkeistä asioista, joita meiltä kysytään usein.
Usein kysyttyjä kysymyksiä
Mitä sopimukseni sisältää?
Sopimustuotteita on useita erilaisia ja jokaisen tuotteen sopimusehdoissa on kerrottu tuotteen sisältö, sekä siihen liittyvät rajoitukset. Sopimusehdot on toimitettu sinulle sähköpostitse.
Mikäli et ole saanut sopimusehtoja, ole meihin yhteydessä. Jos sinulle on annettu kirjautumistunnukset omille sivuille, ehdot löytyvät myös sieltä.
Mitä minun tulee tehdä varmistaakseni, että sopimukseni pysyy voimassa?
Poikkeuksetta kaikissa tuotteissamme on huoltovelvoite, vaikkei määräaikaishuollot sisältyisivät sopimukseesi. Ajoneuvon valmistajan laatimaa huolto-ohjelmaa on ehdottomasti noudatettava.
Millä alueilla sopimukseni on voimassa?
Sopimus on voimassa Suomessa. Mikäli ajoneuvo vaatii korjausta EU-alueella, Norjassa tai Sveitsissä, voit korjauttaa sen paikallisessa merkkiliikkeessä ja maksaa korjauksen korjaamolle.
Pyydä kaikki dokumentit korjaukseen liittyen erittelyineen, mikä on rikkoutunut, miksi on rikkoutunut, milloin on rikkoutunut, millä kilometrilukemalla rikkoutuminen on tapahtunut ja mitä korjaus maksoi.
Suomeen palattuasi voit esittää nämä dokumentit meille, ja me voimme anoa kuluja Fragukselta. Mikäli korjaus tai jokin muu toimenpide ei sisälly sopimukseesi, jää kulu silloin sinun maksettavaksi.
Milloin ajoneuvoni tulee kuntotarkastaa?
Ajoneuvo pitää viedä kuntotarkastukseen, jos tehdastakuusi on umpeutunut tai ostat GOSafe Premium & Battery -tuotteen. Teetä kuntotarkastus ajoneuvollesi ennen kunnossapitosopimuksen ostamista, ja säilytä kuntotarkastustodistus huolellisesti, jotta voit esittää sen mahdollisen vikaantumisen sattuessa.
Huomioithan, että mikäli kuntotarkastusta ei ole asianmukaisesti suoritettu ennen sopimuksen hankintaa, tai kuntotarkastustodistusta ei ole esittää, ei Fragus vastaa korjauskustannuksista. GOSafe Premius & Battery ja GOSafe Electric-lisäturvia hankittaessa myös AVILOO-akkutestitodistus vaaditaan ennen tuotteen ostamista.
Ajoneuvossani on vikaa, kuinka toimin?
Ilmoita asiasta aina Fragukselle, niin sinut ohjataan oikeaan korjaamoon. Huomioi, että korjaukset voidaan suorittaa ainoastaan Fraguksen valtuuttamissa korjaamoissa. Muista ilmoittaa korjaamolle, että sinulla Fragus sopimus.
Kuka hakee laskutusluvan ajoneuvoni korjaukseen?
Kun olet ilmoittanut viasta Fragukselle ja toimittanut ajoneuvosi ohjeiden mukaiseen korjaamoon, tutkii korjaamo mikä siinä on vialla. Kun vika ja sen korjauskustannukset on selvitetty, anoo korjaamo laskutuslupaa Fragukselta. Fragus maksaa sopimukseen sisältyvien korjausten kustannukset suoraan korjaamolle.
Kun anomus on saapunut Fragukselle kaikkine tietoineen, korjaamo saa päätöksen yleensä muutamassa minuutissa, viimeistään tunnin sisällä.
Huomioittehan, että vian etsintä sisältyy sopimukseen vain, jos itse vika on sopimukseen sisältyvä toimenpide.
Mitä tarkoittaa AVILOO-akkutesti?
Aviloo-akkutesti on sähköautojen ja ladattavien hybridien vetoakun kunnon ja kapasiteetin mittaamiseen tarkoitettu testi. Se antaa tarkkaa tietoa akun terveydentilasta (SoH) eli kuinka paljon alkuperäisestä kapasiteetista on jäljellä.
Sähköauton akun kunto vaikuttaa merkittävästi ajoneuvon arvoon, toimintamatkaan ja käyttöikään. Aviloo-akkutesti antaa luotettavaa ja läpinäkyvää tietoa akun todellisesta tilasta.
Akkutesti ei vaadi akun purkamista tai ajoneuvon rakenteisiin puuttumista. Testi suoritetaan usein ajon aikana, erityisellä Aviloo-testerilaitteella ja mobiilisovelluksella. Lopputuloksena saat akkuraportin, josta näet akun nykyisen kapasiteetin prosenttiosuutena alkuperäisestä, mahdolliset viat tai epätasapainot solutasolla, realistisen toimintamatkan ja lämpötilojen vaikutukset.
Voiko sopimuksen siirtää, jos myyn ajoneuvon?
Suurin osa sopimuksista on siirrettävissä uudelle omistajalle kun on kyse yksityisten välisestä kaupasta. Asian varmistamiseksi ole yhteydessä suoraan Fraguksen asiakaspalveluun (info@fragus.fi) tai +358 9 3487 3237 ennen ajoneuvon myyntiä.